WARKAH CINTAKU
Saturday, January 28, 2012 by MAWAR BERDURI in Labels: ,

Bismillahirrahmanirrahim......

Kutujukan warkah ini buatmu kekasihku, ya Rasulullah...


Duhai kekasihku,
Walau dikau tidak pernah kutemu, namun saban hari, sering ku sebut namamu. Dalam selawat, pengikat kasih antara kita. Betapa aku rindu untuk melihat wajahmu. Semoga tertunai impianku ini, ya Rasulullah.


Duhai kekasihku,
Masih ku pegang bukti dan kiriman kasihmu buatku. Al-Quran dan As-Sunnah akan ku genggam seeratnya. Untuk menemui cinta dari Rabbul Izzati. Yang pastinya tidak dapat kunilai dengan emas mahupun permata. Dan aku tau, itulah juga yang kau dambakan sepanjang hidupmu.




Duhai kekasihku,
Betapa sayu di hati ini bila mengenangkan pengorbananmu. Jiwa dan ragamu sanggup kauketepikan demi amanat Islam buatku pada hari ini. Betapa jasamu tiada dapat kubalas sepanjang hayatku.
 
Duhai kekasihku,
Meskipun sudah ku luah rintihanku pada si Dia kekasih Agung buat kita, namun ingin juga ku mengadu padamu Ya Rasulullah. Betapa sedih hatiku ini. Bila melihat mereka menghina dirimu. Menghina syariatmu. Menghina bukti kasihmu padaku. Seolah-olah tiada iman di jiwa mereka. Aku sedih ya Rasulullah. Hatiku ini bagai dihiris dan tiada tertahan lagi untukku menanggung sebak di dadaku. Air mata bagaikan sudah lali mengalir di pipiku.  
Duhai kekasihku,
Meskipun nyawa terpaksa kubiarkan melayang, akan tetap aku berdiri di samping bukti kasih kita. Al-Quran dan Sunnahmu. Aku tahu, aku akan dicaci, dihina. Tapi, akan kupegang teguh janjiku ini. Kerana aku yakin. Dikau akan menantiku di sana. Di syurga yang kekal abadi.

Duhai kekasihku,
Banyak lagi yang ingin ku coretkan di dalam warkah ini. Namun, pasti tiada cukupnya tinta yang menanti. Kerana perjuangan cintaku pada Allah dan kasihku padamu, pasti penuh dengan ranjau dan duri, untuk aku kongsikan di sini. Akan kuredha segala yang ku alami. Amat ku pohon syafaat darimu. Demi cintaku yang tiada berganti.

Sekian dariku, buatmu kekasih hati. Ya Muhammad, Rasulullah saw.


Selawat dan salam kutitipkan buatmu..
Sallallahua'la Muhammad. Sallallahua'laihiwasallam.


Yang ikhlas,

Mawar Berduri.


p/s: Marilah sama-sama kita merenung sirah pejuangan Rasulullah saw. Simpanlah di dalam dada dan serapkan dalam hidup kita akan al-Quran dan as-Sunnah. Agar tiada kita sesat di dunia permusafiran ini.

My photo
Menitikberatkan perjuangan yang jitu semata-mata berlandaskan jalan kebenaran meskipun kemenangan bagaikan sukar untuk dicapai.

...