CINTANYA TIADA TANDINGAN..
Saturday, November 08, 2008 by MAWAR BERDURI in Labels:



Nusaibah Al-Humaira’ binti Omar. Serikandi yang kemerah-merahan. Lahirnya cahaya mata Kak Akhma yang ke-5 ini, menandakan lahirnya seorang lagi bakal serikandi Islam yang akan memperjuangkan syiar Islam di atas muka bumi ini. Ana tiba-tiba terbayangkan kisah Nusaibah binti Kaab yang merupakan salah seorang pejuang Islam pada zaman Rasulullah s.a.w. Cintanya terhadap Rasulullah s.a.w. membuatkan beliau sanggup mempertaruhkan nyawanya untuk melindungi baginda di dalam peperangan Uhud. Kecederaan yang dialaminya langsung tidak dipedulikan. Doa Rasulullah agar beliau menjadi sahabat baginda di dalam syurga menggambarkan betapa tingginya penghargaan Rasulullah terhadap insan yang digelar Ummu Umarah. Subhanallah.. Cintanya terhadap pesuruh Allah ternyata lebih hebat berbanding cintanya terhadap dirinya sendiri. Semoga bakal serikandi ini menjadi insan sehebat Nusaibah binti Kaab.


p/s: Mambruk alaikum buat Kak Akhma sekeluarga di atas kelahiran cahaya mata yang comel...

  1. comel sggh nusaibah itu... dah dukung ke?

  1. ish..
    x de lah..
    kecik lagi.. ana takut nak pegang..huhu
    comel sangat..

  1. btol..haritu pon ana takut nak pegang..so, abang omar je yang dukung..lg pon, da lupe nak pegang baby camne..da lam takde adek kecik

  1. tu la... x sabar nk tunggu nusaibah besar sikit.. teringin nk dukung die..

My photo
Menitikberatkan perjuangan yang jitu semata-mata berlandaskan jalan kebenaran meskipun kemenangan bagaikan sukar untuk dicapai.

...