...............
Sunday, February 12, 2012 by MAWAR BERDURI in Labels:

Ceritera II

Hari yang dinanti sudahpun tiba. Pergilah aku ke medan pertempuran. Debaran di dada cuba kuselindung dengan ukiran senyuman. Apakah kelat, tidak aku pasti. Bertemankan si cantik manis di sisi, menjadi penghilang runsing. Dan pabila tiba masanya, bertempurlah aku. Kuletakkan tawakkal hanya pada Allah swt. Dan, berkat doa bapak dan ibuku, juga saudara mara, pertempuran berakhir dengan jayanya. Alhamdulillah. Puji-pujian hanya untukMu, ya Allah. Setelah berulang kali aku gagal di sini, akhirnya Kau berikan juga aku kejayaan. Petang itu, aku tersenyum gembira. Aku yakin, tiada sudah kelatnya. 

p/s: Penantian berakhir. Misi selesai.

My photo
Menitikberatkan perjuangan yang jitu semata-mata berlandaskan jalan kebenaran meskipun kemenangan bagaikan sukar untuk dicapai.

...