PERSIMPANGAN HIDUP
Sunday, December 25, 2011 by MAWAR BERDURI in

Mendepani usia yang semakin meningkat, tanpa aku sedar satu demi satu cabang persimpangan terpaksa aku hadapi dalam membuat keputusan. Jika dahulunya, segala-galanya aku serahkan pada kedua ibu bapaku untuk menentukan apa yang terbaik buat diriku. Tidak ada berdikari di situ. Ternyata berbeza sekali dengan hari ini. Pendedahan cabaran dunia luar yang terpaksa aku hadapi, membuatkan aku belajar untuk membuat keputusan di atas kaki sendiri. Dari sekecil-kecil perkara sehinggalah kepada keputusan yang mencorakkan masa depanku. Ternyata, ini amat sukar. Persimpangan-persimpangan ini harus dipandu dengan panduan dari Al-Quran dan As-Sunnah dan diterangi dengan pergantungan sepenuhnya pada Allah swt. Doa kupohon, agar aku tidak tersalah memilih laluan, untuk aku menuju redha Ilahi.

My photo
Menitikberatkan perjuangan yang jitu semata-mata berlandaskan jalan kebenaran meskipun kemenangan bagaikan sukar untuk dicapai.

...