RAMADHAN...
Saturday, September 27, 2008 by MAWAR BERDURI in



Ramadhan bakal melabuhkan tirainya.. Syawal bakal muncul bersama fitrahnya.. Yang berada di perantauan, pulang ke kampung halaman menyambut ketibaan Aidilfitri bersama-sama keluarga tercinta..

Namun demikian, dalam keghairahan kita menyambut krdatangan Syawal, tanpa kita sedar, anugerah Allah s.w.t yang dikurniakan pada 10 malam terakhir Ramadhan diabaikan.. Ana teringat bait-bait lirik lagu yang didengadangkan oleh kumpulan Inteam(ana x ingat tajuk ape).

‘Sepuluh akhir Ramadhan,
dikurniakan lailatul qadar,
malam yang terbaik,
diumpamakan seribu bulan.’

Begitulah.. Besarnya anugerah Allah yang dikurniakan buat hamba-hamba-Nya sebagaimana yang difirmankan di dalam surah Al-Qadr.

Bersama-samalah kita merebut peluang akan janji Allah terhadap pelepasan daripada azab api neraka pada fasa ketiga atau pada pengakhiran Ramadhan yang bakal dirindui oleh orang-orang yang beriman tidak lama lagi..

Jangan jadikan kesibukan membuat persiapan untuk Hari Raya sebagai alasan untuk kita ponteng daripada solat tarawikh dan amalan-amalan yang lain..




p/s: tazkirah untuk diri ana juga…

  1. mawar berduri,,
    agak2 ape program balik raya ni?
    nampak gaya kempen biah solehah semacamnya gagal..
    btw, siapa ana?
    zol_seman...
    mohon agar jangan dikasi tau orang laen

My photo
Menitikberatkan perjuangan yang jitu semata-mata berlandaskan jalan kebenaran meskipun kemenangan bagaikan sukar untuk dicapai.

...